-->

15 jul 2011

Re-enactment: Weekend in Le Quesnoy

Vandaag vertrekken mijn vriend en ik naar Le Quesnoy voor een weekend re-enacten (eigenlijk zijn we al een paar uur onderweg en waarschijnlijk al aangekomen)! :) Le Quesnoy is een klein fort bij de Frans-Belgische grens. Vroeger verbleven er onder andere Margaretha van Bourgondië, Jacoba van Beieren en Karel V


Het programma ziet er interessant uit. Op zaterdag zullen er schermutselingen in het stadje zijn, manoeuvres, patrouilles en de bivak (opent om 09.30). Zondag is er weer om half 10 een opening en om half 4 is er een grotere veldslag om een bastion van het fort. Er zullen 300 deelnemers zijn vanuit heel Europa. Verder is het idee ontstaan om het 'bevolking vs. revolutionaire leger' scenario te spelen. Ik moet dus nog even kijken aan welke kant ik ingedeeld sta, gelukkig kan ik met mijn outfit aan beide kanten staan. Mijn vriend gaat foto's maken en ik mag dus met zijn musket de linie in. Mijn debuut als vivandière in de linie dus, heb er zin in!


Dit betekend dus dat ik weer een weekend zonder internet zit maar gelukkig staan er allemaal post voor jullie klaar. Vergeet dus niet te checken!


Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten