-->

28 jul 2011

30-day Challenge - Day 7

Your Zodiac sign and if it fits your personality.
Ik houd mezelf niet echt bezig met horoscopen (of horrorscopen zoals ik ze noem), ja ik lees het in de krant als ik in de trein zit, maar dat is het wel. Dus ik moest even zoeken wat de karakterkenmerken van de steenbok zijn.

De Steenbok is een rustig mens. Hij heeft een rustig, teruggetrokken en niet opdringerige manier van doen. In het volle voetlicht is hij niet op zijn gemak. Maar dat maakt hem nog lang niet bescheiden. Hij wil succes en dat tegen elke prijs. En ook een steigend en beter aanzien in de maatschappij. Met veel concentratie, geduld en uithoudingsvermogen streeft hij een zeker en blijvend succes na. Hij wil de zekerheid hebben, verzekerd te zijn, zijn gezin te onderhouden en iedereen een bepaalde levensstandaard te kunnen bieden. Zo wachten Steenbokken langer met een huwelijk dan andere sterrenbeelden. De Steenbok heeft de steiging en zijn doel voor ogen en doet daarvoor ook de nodige moeite. Net als bij de Stier is ook de Steenbok niet de snelste, maar daarvoor overtuigt hij met volharding. Hij wil zijn doel bereiken en bovendien zekerheid en stabiliteit.
Sommigen vinden de Steenbok koel en onbenaderbaar. Hij heeft alleen wat tijd nodig tot hij vertrouwen wint. Maar dat weerhoudt hem ook van verkeerde inschattingen en nadelen, waar de Steenbok niet goed raad mee weet. Ze hebben echter veel mensenkennis, je kunt hem zo snel niets voorspelen. Wie echter eenmaal zijn hart heeft veroverd, heeft een vriend die een leven lang trouw blijft.
Zo, en nu kijken of het bij me past. Het klopt dat ik niet zo in de spotlight hoef te staan maar ik ben zeker ambitieus en soms ook tegen elke prijs, hangt er vanaf hoe belangrijk ik het vind. Bescheiden ben ik daarentegen wel. Ja, ik ben wel iemand die veel zekerheid wil en soms ook nodig heeft, heel gestructureerd in mijn dagelijkse planning: zo en zo laat sta ik op en geen minuut later. Ik ben zeker wel terughoudend en zal niet meteen op mensen afstappen. Ook denk ik wel dat de laatste zin klopt: als ik iemand mag, ga ik ook helemaal voor diegene en is bijna niks me te gek.

Er is ook een hele specificatie voor de Steenbok als vrouw. Die zal ik er ook nog even bijzetten.
De Steenbok-vrouw lijkt wat onderkoeld en onbenaderbaar. Ze is omgeven door een aura van geheimen. Het is echter voorzichtigheid die haar zo stil lijken te maken. Ze behoort tot het element Aarde en houdt dus rekening met stabiliteit en houvast. De man van haar dromen moet een zeker inkomen hebben en bovendien betrouwbaar en volhardend zijn. Het beste passen Maagden of Stieren, die ook naar zekerheid streven. Ze letten echter ook op hun zelfstandigheid en dat ze in staat is zich goed te kunnen verzorgen. Steenbok-vrouwen worden vooral aangetrokken door leidinggevende, verantwoordingsbewuste posities met aanzien en roem. Hun uitgesproken doel is niet zelden een eigen zaak of een carrière als politicus. Hun aangeboren vlijt en geduld maken haar ook tot uitstekende ambtenaren of leraressen. Ze zijn ook de ideale moeder, die haar kinderen veel zekerheid en geborgenheid geeft. Ze moeten echter niet te bang zijn, haar kinderen worden anders onzeker en onzelfstandig. Modieus kunnen zich Steenbok-vrouwen goed kleden in donkere, aardgebonden kleuren. Donkerbruin, zwart, grijs en donkergroen staan haar uitgesproken goed. Heel goed staan haar de landhuis stijl, die met kleine elementen een verspeelde nuance creërt. Als geur staan haar bijzonder goed chyper geuren die haar een verfrissing geven.
Ook dit klopt wel, al kan ik dat over moederschap pas zeggen als ik kinderen heb.

Voor meer sterrenbeelden informatie klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten